Hra začíná a Tvuj hrdina vyráží za dobrodružstvím do neznámé krajiny, za nečekanými příbehy a nelítostnými souboji, do světa nekonečné fantazie, velkých nadějí, ale i trpkých zklamání.
Prvni kroky vedou do registrace. Zvolíte si přihlašovací jméno a heslo, pomocí kterých se budete prihlašovat. Na vámi zadanou e-mailovou adresu bude jednorázově odeslán e-mail s aktivačním kódem pro vaší herní postavu. Tyto informace nikdo jiný neuvidí a slouží pouze pro potřeby zrozeni vaší herní postavy. Přihlašovací jméno i heslo musí být delší než 5 znaků.
Pro vytvoření postavy je potřeba zadat aktivační kód který vám byl zaslán e-mailem na adresu zadanou při registraci. Hrdinovy zvolte vhodné jméno (musi byt delší než 4 znaky). Vyberte takové, které ješte zádný jiný hrdina nemá.
Jak bude hrdina vypadat, jak ho uvidíte vy, i ostatni hráči, kteří ho potkají zaleží pouze na vás. Na výběr máte z mnoha různých postav, stačí jen kliknout a vybrat tu postavičku, která vám bude nejsympatičtější.
Co bude postava umět víc a co míň, v čem bude vynikat a co bude naopak její slabá stránka určují její vlastnosti. V základním nastavení je postava ve všem průměrná. Tlačítky plus a mínus můžete některou vlastnost ubrat (zhoršit -20%) nebo naopak přidat (zlepšit +20%). Za každý někde přidaný bod, musíte jinde bod odebrat. Ukazatel vlevo značí kolik bodů můžete ještě přidat, nebo kolik jich musíte odebrat. Je-li signalizována 0, žádný bod nepřibývá ani nechybí.
Na úvodní stránce je umístěn vstup do hry. Stisknutím tlačítka "spustit hru" se otevře nové okno s hrou. Naleznete zde informace o aktuálním dění, dozvíte se zde kdo nový se zrodil, kdo umřel a kdo koho zabil. Hrdinové kteří jsou online a právě se toulají nebo bojují v herním světě jsou uvedeni v závěru úvodní stránky.
Fórum slouží pro komunikaci mezi hráči. Témata se řadí podle stáří, na začátku jsou vždy nejnovější příspěvky. Pro založení nového tématu je potřeba vyplnit jeho název a text prvniho příspěvku.
V nastavení lze vložit malý obrázek (avatar) který bude doprovázet každý váš příspěvek na fóru. Obrázek může být ve formátech JPG, GIF nebo PNG, výsledná velikost 52x64 bodů. (nebude-li ve spravné velikosti, bude do požadovaných rozmerů upraven automaticky) Nezmění-li se obrázek po nahrání nového, stiskněte F5 pro obnovení stránky.
Zde je také možné změnit přihlašovací heslo (musi mít min. 5znaků). Pokud nechcete heslo změnit, zanechte políčko prázdné.
V dolní části uprostřed jsou tři řady akčních tlačítek. V horní řadě jsou dvě čtvercové z nichž levé slouží k použití zbraně, pravé pro seslání kouzla. Kolečko mezi nimi udává kolik AB máte ještě k dispozici, proužek kolem znázorňuje za jak dlouho přibyde další 1 AB.
Další dvě řady tlačítek slouží pro pohyb hrdiny. Pohyb se provede kliknutím na příslušné tlačítko, tj. nahoru, dolu, vlevo, vpravo a otáčení doleva či doprava. Na kterou stranu je hrdina otočen signalizuje malá šipka u hrdiny.
Na každém tlačítku je uvedeno číslo, kolik AB hrdina spotřebuje při provedení dané akce. např. na šipce nahoru je číslo 3, znamená to že pro pohyb vpřed je potřeba 3 AB. Z toho vyplývá, že bude-li hrdina couvat, bude ho to stát více AB než se otočit a jít vpřed.
Při každém kroku zanechá postava na zemi stopy, které napomohou orientaci, např. při obcházení prekážek, nebo při bezhlavém útěku. Mohou také ale velmi snadno prozradit kterým směrem se hrdina vydal na útěk. Stopy po 24 hodinách zmizí.
V záložce postava najdete přehled vlastností vašeho hrdiny a jeho schopnotí zacházet s jednotlivými typy zbraní. Každé účelné použití zbraně dává hrdinovy zkušenosti do ovládání použitého druhu zbraně. Hrdina postupuje po dosažení určitého množství bodů na další úroveň v používání zbraně - ta je znázorněna rozsvícenou hvězdičkou u daného typu zbraně. Získáváním zkušeností se hrdina stává šikovnějším a k útoku bude potřebovat méně AB. např. hrdina buší do nepřítele pěstí = potřebuje k tomu 8 AB (toto je uvedeno na akčním tlačítku s pěstí), po získání hvězdičky bude k úderu potřebovat pouze 7 AB, atd.... Do každé schopnosti může hrdina získat až 6 úrovní.
Pod informacemi lze sledovat hrdinovu historii. Můžete se zde zpětně dočíst co se s postavou dělo i v době vaší nepřítomnosti. Pro přepnutí delšího / kratšího výpisu slouží šipečka v pravém horním rohu výpisu.
Naleznete je vpravo od akčních tlačítek. Zelený sloupec je ukazatel hrdinova zdraví - čím více zelené, tím lépe a naopak mnoho čevené signalizuje blížící se smrt vašeho hrdiny.
Počet zlatých mincí je uveden vedle mešce se zlatem.
Za zlato může hrdina nakupovat předměty od ostatnich hrdinů,
nebo naopak předměty prodat a zlato získat.
útok: udává jak velké zranění při útoku způsobíte nepříteli.
zbroj: udavá jak silné máte brnění.
zdraví: momentální / maximální počet bodů zdraví (BZ)
Na toulkách krajinou může hrdina nalézt nepřeberné množství předmetů. Některé se vám budou hodit jiné ne, ale všechny se dají nějak zhodnotit. (přehled vašich věcí naleznete v inventáři) Kazdý předmět může být na třech různých místech.
Kliknutím na předmět, získáte podrobnější informace o daném předmětu (zobrazí se vpravo dole na místo všeobecných informací) Když máte předmět vybrán, můžete ho ovládat. obléct (prvni tlačítko shora), přesunout do batohu (druhe shora), nebo odhodit na zem (tlačítko pod mapou vedle políček pro věci ležící na zemi). Některé předměty lze rovnou použít (lektvary, svitky apod.) Chceme-li např.vypít lektvar stačí ho označit (kliknutim) a poté stisknout tlačítko použít. V historii se dozvíte jaký efekt mělo vypití lektvaru. S ostatními předměty se zachazí podobně. Oblečení, brnení, amulety a zbraně se oblékají. Pokud chcete při boji používat nějakou zbraň, jednoduše ji označte a stisknutím tlačítka pro oblečení ji vezměte do ruky. Je-li políčko již zabrané, je potřeba nejprve danou věc přemístit do batohu a uvolnit misto pro věc novou.
U každého předmětu je uveden jeho název, typ (zbraň, oblečení, ....), hodnoty (u zbraní úročná hodnota, u bnění obrana, apod....), stav věcí (poškození), 100% znamena, že je věc nová a naopak 1% symbolizuje, že se věc velmi brzo rozpadne. Stav věcí je možné vidět na ukazateli vpravo od ikonky predmetu. (zelený, popřípadě červený)
V detailu každého předmětu máte možnost nastavit jeho prodejní cenu. Hned jak zvolíte cenu, začne se věc nabízet ostatním hráčům ke koupi. Z prodeje lze věc stáhnout stisknutím červeného přeskrtlého kolečka. Věc nabízenou k prodeji symbolizuje malá ikonka zlatáku u ikonky předmětu.
Předměty můžete samozřejmě nakupovat i od ostatních hráčů. Do nabídky se dostanete stiskem tlačítka pro obchod (čtvrté odshora mezi předmety) Je zde uveden druh zboží, jeho stav a požadovaná cena zlatých mincí. V nabídce nejsou uvedeny věci které sami prodaváte, ani věci které prodávají hrdinové z vaší IP adresy (ze stejného počítače).
Když najdete kouzelný svitek, můžete ho použít (přečíst) a naučíte se tak některé z kouzel. Každé kouzlo se lze naučit pouze jednou a na každé kouzlo je potřeba určitá schopnost inteligence. Když se kouzlo naučíte, naleznete ho v přehledu kouzel. Po kliknutí na dané kouzlo se vám vpravo dole zobrazí detailnější informace o kouzle. (jeho název, stručný popis jeho efektu a samozrejme síla) Je-li kouzlo vybráno, je vyobrazeno v akčním tlačítku a lze ho sesílat. Každé učelné seslaní kouzla zvyšuje hrdinovy dovednost toto kouzlo kouzlit. Dovednost je značena ukazatelem přímo u ikonky kouzla. Jakmile hrdina dosáhne určité dovednosti, posouvá se na další úroveň dokonalosti sesílání daného kouzla.
V rozhovoru si můžete povídat s ostatními hrdiny, kteří jsou v dohledu (které vidíte kolem sebe), žádný vzdálený hrdina vaší zprávu neobdrží (není ho tak daleko slyšet). U každé zprávy je uvedeno datum (pouze den), čas a kdo ji napsal.
BZ : body zdraví - vyjadřují zdraví hrdiny.
AB : akční body - znázorňují kolik hrdina může ujit, udeřit, nebo kouzlit.